هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

نفرات نهایی مسابقات کشوری علمی کاربردی مرداد معرفی می شوند

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله پایانی مسابقات کشوری علمی کاربردی در 33 عنوان و رشته مهارتی 5 تا 7 مردادماه در شهر کرمان برگزار می شود.
 


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از پانا، سید مصطفی آذرکیش اظهار کرد: اجرای نظام آراستگی در تمامی هنرستان های سراسر کشور برنامه جدی این دفتر و کشور است که از سال گذشته آغاز شده است.


وی افزود: مرحله پایانی مسابقات کشوری علمی کاربردی در 33 عنوان و رشته مهارتی 5 تا 7 مردادماه در شهر کرمان برگزار می شود. این برنامه یکی از برنامه های اصلی دفتر است که در سال گذشته پس از 2 سال متوقف بودن به فعالیت خود ادامه داد.
 

 
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این مسابقات 298 هنرجو معرفی می شوند، گفت: برگزاری این مسابقات جزء برنامه اصلی در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی در دفتر کاردانش است.

وی گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته، مرحله پایانی و داوری برگزیدگان جشنواره هنری نیز در خراسان جنوبی انجام می شود که 16 تا 18 مردادماه در بیرجند خواهد بود.

 آذرکیش اضافه کرد: در این مسابقات یک رقابت سالم و خوب بین دانش آموزان ایجاد می شود که پس از مرحله هنرستانی، منطقه ای، در مرحله استانی شرکت کرده و پس از آن، مسابقات در یک مرحله تئوری کشوری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: تحقق، پویایی و نشاط خاصی برای راه اندازی مسابقات داشتیم که در نهایت رضایت مطلوبی در راستای کیفیت بخشی به ما ابلاغ کردند.

وی گفت: در سال قبل رشته بورس در 5 استان راه اندازی شد که بر اساس تفاهم نامه بین معاونت متوسطه و سازمان بورس و اوراق بهادار بود. در امسال نیز در حال اخذ پیشنهادات استان ها برای توسعه این رشته هستیم.

 آذرکیش بیان کرد: یکی از مفاد این همکاری و تفاهم نامه توسعه رشته بورس در هنرستان هایی است که این رشته را دارند همچنین تلاش بیشتر و جدی برای جذب هنرجویان این رشته در بازار سرمایه.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: 260 رشته مهارتی را به استان ها ابلاغ کردیم تا به تایید شورای عالی برسد و استان ها به عنوان رشته جدید از این مجموعه انتخاب و در هنرستان ها اجرا کنند.

 وی افزود: استان ها می توانند رشته های جدیدی که در طی این 3 سال به تصویب شورای عالی رسیده را انتخاب کرده و به دانش آموزان در مدارس ارائه کنند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: عمده تلاش و فعالیت ما فعالیت در زمینه صنعت و کشاورزی است.