هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

زرافشان در حاشیه بازدید از نمایشگاه: ساماندهی مقاطع تحصیلی

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش 40 درصدی بودجه تجهیز هنرستان‌ها کشور گفت: برنامه‌ریزی لازم برای پوشش 48 درصدی حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها انجام گرفته است.


علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرجویان وهنرآموزان برگزیده هنرستانهای فنی وحرفه ای سراسرکشور اظهار داشت: در تغییرات فرآیند فعالیت‌های آموزش و پرورش یک دوره به مقطع ابتدایی افزوده شده است. 

 وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای ساماندهی مقاطع تحصیلی انجام گرفته است، عنوان کرد: ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروهای تحصیلی در نظام آموزشی آینده بسیار مهم است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و مشکلات سیستم آموزشی در سطح مدارس و استانی مورد بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: باید ساماندهی امکانات با نیازها صورت گیرد.
زرافشان با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز به مقطع دوره اول متوسطه افزوده می‌شود، ادامه داد: این تعداد دانش‌آموز نیازمند فضاهای آموزشی جدید و نیروهای آموزشی است و در سال تحصیلی آینده نزدیک به 3 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده دوره دوم متوسطه ورودی ندارد، اعلام کرد: فضاها و نیروهای مازاد این دوره ساماندهی می‌شود.
زرافشان با بیان اینکه در سال‌های گذشته توسعه و رشد مدارس موجب ایجاد عدالت آموزشی در کشور شده است، عنوان کرد: میزان پوشش تحصیلی در استان‌ها به 90 درصد رسیده و فاصله استان‌ها در امر آموزش در حال کاهش است.
وی با اشاره به افزایش رقابت استان‌ها در زمینه کنکور عنوان کرد: رقابت‌های مثبت و مفید تاثیر مثبتی در بین دانش‌آموزان دارد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هدف آموزش و پرورش برای پوشش 48.26 درصدی حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها اعلام کرد: برای رسیدن به این هدف باید مجموعه‌ای از فعالیت‌ها انجام گیرد.
زرافشان نقش اطلاع‌رسانی را در زمینه افزایش پوشش هنرستان‌ها موثر خواند و افزود: دیدگاه دانش‌آموزان، اولیا و جامعه باید نسبت به رشته‌های هنرستان‌ها تغییر پیدا کند.
وی به توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها در کنار فرهنگ‌سازی تاکید و اظهار کرد: زمینه برای رشد و توسعه هنرستان‌ها باید فراهم شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش فضاهای آموزشی در کشور اضافه کرد: توسعه هنرستان‌ها در دستور کار سازمان‌ نوسازی و تجیهز مدارس کشور قرار دارد.
زرافشان از افزایش 40 درصدی بودجه تجهیز هنرستان‌ها یاد و خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 360 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های کشور اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه هنرآموزان هنرستان‌ها در دانشگاه شهید رجایی آموزش‌ها لازم را دریافت می‌کنند، تاکید کرد: این افراد علاوه بر دانش‌ فنی دانش‌های معلمی لازم را دارند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در استخدام 5 هزار نفری آموزش و پرورش سهمی هم برای جذب هنرآموزان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در این استخدام یک هزار و 800 نفر هنرآموز فنی و حرفه‌ای جذب می‌شود.
زرافشان با اشاره به اینکه استقبال از رشته‌های حسابداری و کامپیوتر در بین هنرجویان زیاد است، ادامه داد: در بیشتر زمینه‌های فنی، خدماتی و کشاورزی رشته‌های تحصیلی هنرستانی در نظر گرفته شده است.
وی اعلام کرد: رشته‌های جدید و مطابق با نیاز جامعه نیز به رشته‌های هنرستان‌ها افزوده می‌شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نبود آمایش اشتغال در کشور و استان‌ها را یکی از مشکلات آموزشی در هنرستان‌ها خواند و عنوان کرد: با وجود این آمایش امکان ایجاد رشته‌ها متناسب با شرایط بومی فراهم می‌شود