هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

زرافشان در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی : هنرمند احساسات عمیق زیبایی را در قالب اثر هنری بروز می دهد

معاون آموزش متوسطه ورزات آموزش و پرورش گفت: کلید موفقیت کشور پیشگامی در توسعه آموزش های فنی و مهارتی است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور در زنجان گفت: دانش آموزانی که وارد هنرستان ها می شوند بخشی سرآمد و بخشی توانمند هستند و این نیروها به توسعه علمی، هنری، فنی و اشتغال کشور کمک می کنند.
وی هنر را تجلی حس بیرونی زیبایی دوستی فرد بیان کرد و یادآورشد: هنرمند احساسات عمیق زیبایی دوستی خود را در قالب اثر هنری بروز و ظهور می دهد.
معاون آموزش متوسطه ورزات آموزش و پرورش گفت: دنیا و عالم هستی کلاسی است که هنرمند در آن زندگی و به هنرنمایی می پردازد و معلم این کلاس جلوه هایی از هنرنمایی را در سراسر گیتی خلق کرده تا هنرمند با نگاه به این زیبایی، آثار هنری را بیافریند.
  
زرافشان گفت: همه انسان ها با نگاه به زیبایی ها لذت می برند و عده ای با توجه به توانمندی و نگاه عمیق خود تبلور دهنده زیبایی ها می شوند و زیبایی دوستی حسی است که همه را به شناخت و درک زیبایی ها هدایت و راهنمایی می کند و به زیبایی مطلق در تعالیم فطرت اشاره شده است که انسان را به سوی زیبایی مطلق دعوت می کند.
    زرافشان با بیان اینکه هنرمندان در عرصه گرایش به سوی زیبایی نسبت به دیگران توانایی بیشتری دارند، اظهارکرد: امید است با نگاه زیبا دوستانه که توسط هنرآموزان رشد و ظهور می کند کمکی شود تا به زیبایی مطلق سوق پیدا کنیم.
معاون آموزش متوسطه ورزات آموزش و پرورش، انسان ها را دارای توانمندی و استعدادهای متفاوتی دانست و گفت: دانشمندان تعلیم و تعلم با دقت در رفتار کودکان، دانش آموزان و مردم دریافتند که توانمندی ها یکسان نیست.
زرافشان با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت موفق نظامی است که با نگاه به یادگیرنده و توانمندی ها، توانایی های متفاوت را درک و زمینه رشد را فراهم کند و این موضوع با اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شد.
وی آموزش و پرورش متعادل و اعتدال گرا را دستگاهی بیان کرد که به همه ابعاد توجه داشته باشد و افزود: یکی از این بعدها، بعد زیبایی شناختی و هنری است.
معاون آموزش متوسطه ورزات آموزش و پرورش هدف از برگزاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور به میزبانی زنجان را نمود خارجی پیدا کردن استعدادها و توانایی های بالقوه در بین هنرآموزان و هنرجویان، فراهم کردن بستر و زمینه بروز این استعدادها برشمرد.
زرافشان هدف دیگر از برگزاری این جشنواره را تغییر نگاه جامعه اعم از اولیا، دانش آموزان، معلمان و مسوولان خارج از مجموعه آموزش و پرورش نسبت به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش ذکر کرد.
وی از برگزاری دو جشنواره علمی مهارتی و مهارت های تجمسی در شاخه کاردانش خبرداد و افزود: این جشنواره ها در چند هفته آینده برگزار خواهد شد.

در پایان این مراسم از نفرات اول تا چهارم هنرجویان در رشته های هنری گرافیک، انیمیشن، پویا نمایی، نقشه کشی و معماری، صنایع دستی، نقاشی و طراحی و دوخت و سه درسی که بین همه رشته ها مشترک است 'طراحی، عکاسی و چاپ دستی' تجلیل شد.
همچنین در راستای عملیاتی کردن یکی از سیاستهای اعلام شده توسط مقام عالی وزارت مبنی برمشارکت با سایر دستگاهها ، برای اولین بار در بخشی جنبی جشنواره از آثار مرتبط با محیط زیست که توسط داوران محیط زیست استانها برگزیده شده بودند با حضور مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست تجلیل به عمل آمد.