هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

مخالفت آموزش وپرورش باطرح تغییر ساعت کاری

به گفته رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران هر چند ممکن است، تغییر ساعت کاری مدارس شهر تهران درصدی از مشکلات ترافیکی این شهر را حل کند، اما خانواده ها با بیش از ۳۰ درصد آسیب های اجتماعی مواجه می شوند.


دکتر ذکریا یازرلو در گفت وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با طرح این سوال که با تغییر ساعات کاری مدارس شهر تهران، پدیده اجتماعی ترافیک شهر حل می شود، اما به چه بهایی و به قیمت تولید آسیب های اجتماعی؟

درباره رایزنی هایی که با شورای عالی ترافیک در این رابطه انجام شده است، گفت: سازمان آموزش و پرورش نظر خود را به شورایعالی ترافیک اعلام کرده است.

وی در ادامه نگرانی و علت اصلی مخالفت سازمان آموزش و پرورش با تغییر ساعات مدارس را این گونه بیان کرد: این طرح برای خانواده هایی که دارای فرزندان مدرسه ای هستند و تعدادشان نیز در تهران زیاد است و همچنین مادران کارمندی که فرزندان آنها به مدرسه می روند مشکل ایجاد می کند، چرا که با تغییر ساعت مدارس، اولیای کارمند ۴۵ دقیقه زودتر از فرزندانشان به محل کار خود می روند.

وی در توضیح بیشتر افزود: از نظر آموزش و پرورش این موضوع یک اضطراب و معضل برای خانواده ها محسوب می شود، در حالی که نظر ما این است که ابتدای امر مادر خانواده فرزند خود را به مدرسه یا سرویس برساند، سپس به محل کار خود برود و این مهمترین موضوعی است که مطرح شده است، هر چند ممکن است این موضوع ارتباطی به آموزش و پرورش نداشته باشد.

رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: بنابراین آموزش و پرورش با اضطراب خانواده ها موافق نیست. به ویژه در مورد خانواده هایی که فرزندان آنها در کلاس اول و دوم ابتدایی تحصیل می کنند.

وی با بیان این که نظر شورای عالی ترافیک درباره طرح تغییر ساعت کاری هر چه که باشد، مورد توجه است و ما نیز از آن تمکین می کنیم، افزود: خرد جمعی در شورای عالی ترافیک قطعا به نتیجه خوبی منتهی خواهد شد و ما به عنوان یک دستگاه اجرایی آن را اجرا می کنیم.

یازرلو در مورد پیشنهاد استانداری تهران مبنی بر مرخصی یک ساعته یکی از اولیای دانش آموزان بیان کرد: شاید این طرح برای کارکنان دولتی موجه و قابل اجرا باشد، اما سوال است که آیا این طرح در مورد شرکت ها و دستگاه های خصوصی نیز امکان پذیر است و قابلیت تسری دارد؟

وی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره ثبت نام اینترنتی دانش آموزان شهر تهران نیز به ایسنا گفت: این طرح خوب و بدون دغدغه در حال اجراست و تاکنون بیش از ۵۳۸ هزار نفر از طریق اینترنت در مدارس شهر تهران ثبت نام کرده اند.

رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در پایان در باره بازگشایی مدارس شهر تهران خاطر نشان کرد: به همه خانواده های تهرانی نوید بازگشایی متفاوت مدارس را می دهیم و امسال شاهد یک جهش علمی فراتر از سال گذشته خواهیم بود.



خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)