هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

دبستانها به کتابخانه مجهز میشوند

وزیر آموزش و پرورش در در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان گفت : با توافقی که با شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته ، تا آخر خرداد ماه کل کلاس های دوره ابتدایی باید مجهز به کتابخانه شوند.

به گزارش خبر گزاری ایلنا ، حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت : برای تجهیز مدارس به کتابخانه تا جایی پیش می رویم که هر کلاس دوره ابتدایی یک کتابخانه داشته باشد.

حاجی بابایی به تجهیزکتابخانه در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع ۲۶۰ هزار کلاس دوره ابتدایی تاکنون ۱۲۰ هزار کلاس به کتابخانه تجهیز شده اند و ۲۰ هزار کلاس درس دیگر هم برای تجهیز در دست اقدام است.

همچنین وی افزود مدرسه به عنوان کانون محله ، نقطه اشتراک آموزش و پرورش با شهرداری و شورا ها است وبا توافقی که امروز با شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته، تا اخر خرداد ماه کل کلاس های دوره ی ابتدایی باید مجهز به کتابخانه شوند .

وی سالن های ورزشی و کتابخانه ها را بین مدرسه و محله مشترک دانست و اظهار داشت : برای تجهیز مدارس به کتابخانه تا جایی پیش می رویم که هر کلاس دوره ابتدایی یک کتابخانه داشته باشد.

وزیرآموزش و پرورش در ادامه گفت : روز دوشنبه افتتاح ۴۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۴۰ هزار مدرسه در کتابخانه ملی عملی می شود .

حاجی بابایی به خرید کتاب برای مقاطع مختلف تحصیلی اعلام کرد : با ۶۰۳ ناشر قرارداد بسته شده و از بین ۳۲ هزار عنوان کتاب، ۱۴ هزار و ۲۲۳ عنوان آن انتخاب شده است .

وزیر آموزش و پرورش به آسان ترین و مطمئن ترین رسانه یعنی کتاب اشاره کرد گفت: کتاب نقش کلیدی دارد و با وجود رسانه های گوناگون کتاب هنوز کتاب است و هیچ زمانی دوران کتاب به عنوان یک رسانه به پایان نمی رسد.

حاجی بابایی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم زیر ساخت های فعلی را تا ۱۰ برابر افزایش دهیم به استانداردهای مطلوب در مورد کتاب نزدیک می شویم .


منبع