هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

نیکلا تسلا - ۲

سالهای میانی
در سال 1884میلادی، تسلا به ایالات متحده آمریکا رفت تا شغلی را در شرکت ادیسون در شهر نیویورک بپذیرد. او با 4 سنت)، یک کتاب شعر و یک توصیه نامه (از طرف چارلز بتچلور، مدیر او در کار سابقش) به آمریکا رسید.


استخدام اولیه
تسلا برای توماس ادیسون کار کرد و برای ارتقای ژنراتورهای DC ادیسون مبلغ 50000 دلار به تسلا پیشنهاد داده شد. تسلا حدود یک سال برای طراحی جدید آنها کار کرد و وقتی که راجع به پنجاه هزار دلار از ادیسون سوال کرد، او پاسخ داد، تسلا، تو شوخی ما آمریکاییها را نمی‌فهمی. این عمل باعث شد که تسلا استعفا داده و مدتی بعد در سال 1886میلادی، تسلا شرکت خودش را تأسیس کند، روشنایی الکتریکی و تولید صنعتی تسلا. سرمایه گذاران مالی اولیه با تسلا بر سر طرح وی برای یک موتور جریان متناوب مخالفت کردند و در نهایت او را از مسئولیتهایش در شرکت عزل کردند.


تسلا از سال 1886 الی 1887میلادی در نیویورک برای تأمین مالی خودش و جمع آوری سرمایه برای پروژه بعدی‌اش به عنوان یک کارگر ساده کار کرد. در سال 1887میلادی او موتور القایی ابتدایی جریان متناوب بدون جاروبک را ساخت که آن را در سال 1888میلادی به موسسه مهندسین برق آمریکایی (که اکنون IEEE نامیده می‌شود)، ارائه داد. در همان سال او اصول سیم پیچی تسلا را توسعه داد و شروع بکار با وستینگهاوس ، آزمایشگاه پیتسبرگ وستینگهاوس کرد. وستینگهاوس به ایده‌های او راجع به سیستمهای چند فاز که انتقال جریان الکتریکی AC را در طول فواصل بلند ممکن می‌ساخت، توجه کرد.


اشعه‌های X و آغاز دوستیها
در آوریل 1887میلادی، تسلا شروع به تحقیق راجع به آنچه بعدها به عنوان اشعه X شناخته شد، کرد که از تیوبهای اشعه X با الکترود هدف گیری ثابت ساخته شده بود. واژه جدید این فرآیند برمسترالانگ است.
در سال 1891میلادی، او به تابعیت ایالات متحده آمریکا درآمد و آزمایشگاه خودش در خیابان هاستون را تأسیس کرد. او تیوبهای خلا را بصورت بدون سیم در آن روشن کرد و نشان داد که قابلیت انتقال توان بی‌سیم وجود دارد. در این هنگام ، تسلا دوستی نزدیک و همیشگی را با مارک توین آغاز کرد.


آنها زمان بسیاری از اوقاتشان را باهم در آزمایشگاه تسلا صرف میکردند. دوستان نزدیک تسلا هنرمندان بودند. او همچنین با آر.ا.جانسون دوست بود که بسیاری از شعرهای صربی را اقتباس کرده بود (تسلا آنها را ترجمه کرد). وقتی که او 36 ساله بود، اولین حق ثبت اختراعش که راجع به سیستم قدرت چند فاز بود پذیرفته شد. او تحقیقاتش را راجع به سیستم و اصول میدان مغناطیسی دوار ادامه داد. پیش از سال 1892میلادی، تسلا از آنچه که بعدها ویلهلم رونتگن به عنوان اثر اشعه X شناسایی کرد، آگاه شد.


او آزمایشات متعددی انجام داد (شامل عکس گرفتن از استخوانهای دست خودش ، بعدها او این تصاویر را برای رونتگن فرستاد) اما او یافته‌هایش را در معرض اطلاع عموم قرار نداد، اکثر تحقیقات او در آتش سوزی آزمایشگاه خیابان هاستون در سال 1895میلادی از بین رفت. تسلا اولین کسی بود که خطرات کار با اشعه X را گزارش داد اما با دلایل غلط: "راجع به اثرات مضر بر روی پوست ... من فهمیدم که آنها به غلط تفسیر شده‌اند، این مسایل به علت اشعه‌های رونتگن نیست، بلکه علتش ازن تولید شده در تماس با پوست است. اسید نیتروژن هم ممکن است علت این امر باشد، اما به میزان بسیار کمی." (تسلا ، در نقد الکتریکی ، 30 نوامبر 1896).


ادامه دارد